Revolution of Open-source and film making towards open film making

open_source_film (...), page 1

Ce document est composé de 98 pages.

À propos du média

Description

Langue : English

A THESIS SUBMITTED TO THE DEPARTMENT OF COMMUNICATION AND DESIGN AND THE INSTITUTE OF ECONOMICS AND SOCIAL SCIENCES OF BİLKENT UNIVERSITY IN PARTIAL FULFILLMENT OF THE REQUIREMENTS FOR THE DEGREE OF MASTER OF ARTS

By Koray Löker May 2008

ABSTRACT

REVOLUTION OF OPEN SOURCE AND FILM MAKING TOWARDS OPEN FILM MAKING

Koray Löker M.A. in Media and Visual Studies Supervisor : Asst. Prof. Andreas Treske Co-Advisor : Assist. Prof. Dr. H. Murat Karamüftüoğlu May 2008

This thesis is a critical analysis of self-proclaimed open source movie projects, Elephants Dream and The Digital Tipping Point. The theoretical framework derived from the new media discourse on film making, mainly based on Lev Manovich’s database narrative and spatial montage theories among a detailed reading on database narrative with theoretical works and publications by Marsha Kinder, Allan Cameron, and Ed Folsom.

Keywords : free software, open source, copyleft, database narrative, spatial montage, elephants dream.

TABLE OF CONTENTS

COPYRIGHT PAGE

ii SIGNATURE PAGE
iii ABSTRACT
iv ÖZET
v ACKNOWLEDGMENT
vi TABLE OF CONTENTS
vii LIST OF TABLES
ix LIST OF FIGURES
x

1. INTRODUCTION
1.1. The Aim of the Study
1.2. Organization of the Thesis

2. OPEN SOURCE AND COPYLEFT
2.1. Open Source Model
2.1.1 Disambiguation : Free Software or Open Source
2.1.2 Free Software of The Free Software Foundation
2.1.3. Open Source of Open Source Initiative
2.2. The Copyleft Concept
2.2.1 The History of Intellectual Property
2.2.2 Recent Paradigms of Intellectual Property
2.2.3 An Extension to the Copyright Model : Copyleft

3. NEW MEDIA AND CINEMA
3.1 Database Narrative
3.1.1 Database Cinema
3.2 Spatial Montage
3.3 Open Source Databases

4. CASE STUDIES
4.1 Elephants Dream
4.1.1 Background of the project : motivation and history
4.1.2 Production Model in technical aspect

4.2 The Internet Archive

4.3 The Digital Tipping Point

4.4 Theoretical Reflections on Open Source Movies

5. CONCLUSION

REFERENCES

GLOSSARY

APPENDIX A

Licence : CC by-nc-sa

Voir en ligne : RadioBrecht

Tags

Activité

Publié le : jeudi 6 octobre 2011

Mis à jour : Juillet 2013

Les auteurs :

2 votes

836 vues

Intégrer ce média

  • Prévisualiser le rendu

Aucun commentaire


Qui êtes-vous ?

Pour afficher votre trombine avec votre message, enregistrez-la d’abord sur gravatar.com (gratuit et indolore) et n’oubliez pas d’indiquer votre adresse e-mail ici.

Ajoutez votre commentaire ici
  • Ce formulaire accepte les raccourcis SPIP [->url] {{gras}} {italique} <quote> <code> et le code HTML <q> <del> <ins>. Pour créer des paragraphes, laissez simplement des lignes vides.

Ajouter un document