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Autres articles (18)

  • Other interesting software

    13 avril 2011, par

    We don’t claim to be the only ones doing what we do ... and especially not to assert claims to be the best either ... What we do, we just try to do it well and getting better ...
    The following list represents softwares that tend to be more or less as MediaSPIP or that MediaSPIP tries more or less to do the same, whatever ...
    We don’t know them, we didn’t try them, but you can take a peek.
    Videopress
    Website : http://videopress.com/
    License : GNU/GPL v2
    Source code : (...)

  • Personnaliser en ajoutant son logo, sa bannière ou son image de fond

    5 septembre 2013, par

    Certains thèmes prennent en compte trois éléments de personnalisation : l’ajout d’un logo ; l’ajout d’une bannière l’ajout d’une image de fond ;

  • De l’upload à la vidéo finale [version standalone]

    31 janvier 2010, par

    Le chemin d’un document audio ou vidéo dans SPIPMotion est divisé en trois étapes distinctes.
    Upload et récupération d’informations de la vidéo source
    Dans un premier temps, il est nécessaire de créer un article SPIP et de lui joindre le document vidéo "source".
    Au moment où ce document est joint à l’article, deux actions supplémentaires au comportement normal sont exécutées : La récupération des informations techniques des flux audio et video du fichier ; La génération d’une vignette : extraction d’une (...)

Sur d’autres sites (524)

  • vf_boxblur : fix slice-drawing

    23 octobre 2011, par Stefano Sabatini

    vf_boxblur : fix slice-drawing

  • How can I read System.Drawing.Bitmaps from a video file using FFMpegCore ?

    18 avril 2021, par David Sackstein

    I am using https://github.com/rosenbjerg/FFMpegCore to write System.Drawing.Bitmaps to a video file and to read them back as bitmaps.

    


    Based on the examples I was able to implement the first step as so :

    


    public static void WriteToH264(System.Drawing.Bitmap[] bitmaps, string fileName)&#xA;{&#xA;    Directory.CreateDirectory(Path.GetDirectoryName(fileName)!);&#xA;&#xA;    WriteToH264(&#xA;        bitmaps.Select(bitmap => new BitmapVideoFrameWrapper(bitmap)),  &#xA;        4,            &#xA;        fileName);&#xA;}&#xA;&#xA;private static void WriteToH264(IEnumerable<ivideoframe> bitmaps, int frameRate, string fileName)&#xA;{&#xA;    var videoFramesSource = new RawVideoPipeSource(bitmaps)&#xA;    {&#xA;        FrameRate = frameRate&#xA;    };&#xA;  &#xA;    FFMpegArguments&#xA;        .FromPipeInput(videoFramesSource)&#xA;        .OutputToFile(fileName, true, options => options&#xA;            .WithVideoCodec(VideoCodec.LibX264))&#xA;        .ProcessSynchronously();&#xA;}&#xA;</ivideoframe>

    &#xA;

    For the second part I need to implement the following function using the same library :

    &#xA;

    public static System.Drawing.Bitmap[] ReadFromH264(string fileName)&#xA;

    &#xA;

    But I have not find an samples of how to do this.

    &#xA;

    How should I implement this function ?

    &#xA;

  • postproc : Tweaks to line drawing and blending.

    27 octobre 2010, par Fritz Koenig

    postproc : Tweaks to line drawing and blending.